"FMF akdeniz ateşinde sigara kullanımı" sayfası

FMF akdeniz ateşinde sigara kullanımı

FMF akdeniz ateşinde sigara kullanımı

 FMF Akdeniz ateşi ve böbrek nakilli biri olarak on sene  sigara içtim deminde yazdığım gibi böbrek nakli olduğuma göre böbreğimi niye kaybettim fmf akdeniz ateşinden  böbrek ne yazıkki  nazık ve kırılgan  bir organ olduğu için sigarada tansiyonda yükselmeye neden olabiliyor.


Yani ileri böbrek hastası olamıyacanızı kimse söyleyemez sigara illeti vucudu tamamen etkileyen katmanlardan dır içindeki nikotin kana karışıyor ve bizi kendine bağımlılık yapıyor ve ileriye dönük organ yetmezliğiyle  karşılaşabiliyoruz. 



Bunu çok denedim diyalize girerken tansiyonlarım hep yüksekti. Sigarayı bırakınca ve tusuz yeyince inanın bana tansiyonum düşüyordu.
Sigara içen insanların %25 i akciğer kanseri oluyor. Ve FMF li insanların DNA ları daha kırılgan.

 FMF li iseniz veya değilseniz bile akciğer kanseri (ve daha yüzlerce hastalık) riski varken sigara içme keyif yaparken bademcik aldırmaya benziyor :)


Kendinizi ve çevrenizdekileri önemsiyorsanız lütfen sigara içmeyin ben bırakamam diyorsanız beyinde biter yani ben bırakalı 3 sene  oldu bırakmak isteyen bırakır önemli olan irade gerisi boş.

Benim kendi tabirimle FMF akdeniz ateşi iseniz sıgaranın FMF Akdeniz ateşinde kullanılmasını tavsiye etmiyorum.Saten hastalığımız kendi başına bizim için yeter artarda bide onun sıkıntıları vecudumuma ekstra bir yük yani sıkıntı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder